• Polski
  • English
Kontrast Kontrast
Rozmiar czcionki Minus Litera Plus
Wersja łatwa do czytania
Tekst łatwy
Logo PSONI

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Zarząd Główny

Wspomóż Nas
Przekaż darowiznę
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Stowarzyszenie
    • O Nas
    • Misja
    • Władze
    • Statut
    • Sprawozdania roczne
    • Historia
    • Zarząd Główny i Koła terenowe
  • Biblioteka
    • Publikacje
    • Filmy
    • E-Learning
    • ETR
    • Czytam i wiem
    • Nowe narzędzia wsparcia
    • Kampania AOON
  • Projekty
  • Ogólnopolskie Centrum Porad
  • Centrum Komunikacji
  • Kontakt
Wspomóż Nas
Przekaż darowiznę
Kontrast Kontrast
Rozmiar czcionki Minus Litera Plus
Wersja łatwa do czytania
Tekst łatwy
  • Polski
  • English
Strona 2 z 2Nowsze aktualności «12

Projekty

Wróć do strony głównej Strzałka w prawo


Realizowane Zakończone

Okres realizacji:

01.09.2016-31.08.2019

Dofinansowanie:

Erasmus+

Strona projektu:

http://www.ecoleinclusiveeurope.eu/pl

Kierunek edukacja włączająca w Europie

Program projektu:

-

Opis projektu:

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną od września 2016 roku uczestniczy w projekcie „Kierunek edukacja włączająca w Europie”. Wśród dziesięciu partnerów z siedmiu krajów, takich jak: Francja, Portugalia, Belgia, […]

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną od września 2016 roku uczestniczy w projekcie „Kierunek edukacja włączająca w Europie”. Wśród dziesięciu partnerów z siedmiu krajów, takich jak: Francja, Portugalia, Belgia, Rumunia, Włochy, Polska i Grecja, znajdziemy organizacje pozarządowe, szkoły, uczelnie wyższe oraz instytucje edukacyjne. Koordynatorem projektu jest francuskie Stowarzyszenie Młodzieży i Dorosłych Osób z Niepełnosprawnościami – APAJH 46 (Association pour adultes et jeunes handicapés) z siedzibą w Cahors. Stowarzyszenie jest członkiem Federacji APAJH, która powstała pięćdziesiąt lat temu z inicjatywy nauczycieli i specjalistów. Do celów Federacji należą: działanie na rzecz szkoły otwartej dla uczniów z niepełnosprawnościami, integracja społeczna i dążenie do uzyskania przez wszystkich pełni praw obywatelskich. Projekt „Kierunek edukacja włączająca w Europie” będzie realizowany do sierpnia 2019 roku. Jednym z zakładanych rezultatów projektu jest stworzenie modułu kształcenia nauczycieli pracujących lub mogących w przyszłości pracować z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Partnerzy ustalili listę kluczowych tematów edukacyjnych, takich jak: historia i modele edukacji włączającej, metody pedagogiczne stosowane w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dotychczasowe formy kształcenia nauczycieli, sposoby zmieniania postaw społecznych wobec osób z niepełnosprawnościami. Do zadań każdego partnera należy zebranie informacji w wyznaczonych obszarach oraz stworzenie materiałów dotyczących doświadczeń w ich kraju. Projekt podzielono na trzy etapy: część badawczą, której celem jest zebranie informacji o edukacji włączającej w krajach partnerskich, tworzenie bazy danych dobrych praktyk oraz narzędzi dla nauczycieli, które staną się podstawą do opracowania modułu szkoleniowego oraz testowanie modułu szkoleniowego w wybranych szkołach. W skład polskiego zespołu realizującego projekt wchodzą specjaliści z PSONI, z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Szkoła Podstawowa nr 330 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

01.09.2016-31.10.2017

Dofinansowanie:

Erasmus+

Strona projektu:

http://www.respid.eu

Review of effective support to strengthen the autonomy of people with intellectual disability

Program projektu:

-

Opis projektu:

Projekt nosi tytuł RESPID – „Review of effective support to strengthen the autonomy of people with intellectual disability”, czyli „Przegląd skutecznych metod wspierania autonomii osób z niepełnosprawnością intelektualną”. Głównym celem projektu […]

Projekt nosi tytuł RESPID - „Review of effective support to strengthen the autonomy of people with intellectual disability”, czyli „Przegląd skutecznych metod wspierania autonomii osób z niepełnosprawnością intelektualną”. Głównym celem projektu jest wymiana i zebranie dobrych praktyk związanych z umiejętnym wspieraniem dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w dążeniu i osiąganiu samodzielności. Koordynatorem projektu jest PSONI, a partnerami są organizacje: IL CERCHIO z Włoch, RYTMUS z Czech i ZPMP v SR (Združenie Na Pomoc Ľuďom S Mentálnym Postihnutím V SR) ze Słowacji. Partnerzy projektu wybrali następujące tematy, które omawiają podczas międzynarodowych spotkań:
  1. zatrudnienie wspomagane,
  2. mieszkalnictwo wspomagane (proces deinstytucjonalizacji),
  3. wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną po śmierci rodziców,
  4. współpraca z rodzinami osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  5. wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną, kiedy zostają rodzicami,
  6. tworzenie sieci społecznych i organizacja czasu wolnego.
W celu wymiany doświadczeń zaplanowano 5 spotkań w krajach partnerskich, dwa spotkania w Warszawie i po jednym w Pradze, Ravennie i Bratysławie. W trakcie spotkań partnerzy prezentują rozwiązania ze swoich krajów, wymieniają się doświadczeniami i stosowanymi metodami pracy, spotykają się z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, które korzystają ze wsparcia organizacji goszczącej, odwiedzają placówki świadczące usługi, rozmawiają również o sposobach finansowania poszczególnych usług. Uczestnicy projektu w myśl motta self−adwokatów „Nic o nas bez nas!” zapraszają osoby z niepełnosprawnością intelektualną, aby opowiedziały o swoich przeżyciach i o tym, jakie wsparcie jest dla nich najbardziej potrzebne i skuteczne. Wypowiedzi osób z niepełnosprawnością intelektualną − klientów usług świadczonych przez partnerów − zostaną przedstawione w krótkich materiałach audio i wideo (m.in. wywiady, ankiety). Wszystkie tworzone materiały są dostępne na stronie internetowej projektu i na portalu Facebook: www.respid.eu www.facebook.com/respidproject
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

04.2017 - 03.2019

Dofinansowanie:

2 631 832 zł

Strona projektu:

-

Administracja centralna na rzecz Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami. Monitoring wdrażania

Program projektu:

-

Opis projektu:

Od kwietnia 2017 r. Polski Związek Głuchych  w partnerstwie z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz Polskim Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną realizuje projekt „Administracja centralna na rzecz Konwencji […]

loga eu Od kwietnia 2017 r. Polski Związek Głuchych  w partnerstwie z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz Polskim Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną realizuje projekt „Administracja centralna na rzecz Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami. Monitoring wdrażania”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Osi Priorytetowej II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działania 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych. etr logo  Wersja w języku łatwym do czytania i zrozumienia Celem głównym projektu jest zwiększenie zdolności 51 instytucji administracji rządowej na poziomie centralnym do wdrażania postanowień Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami.  W ramach projektu, w instytucjach administracji rządowej, w okresie 01.04.2017 -  31.01.2019, przeprowadzony zostanie monitoring sposobu wdrażania postanowień Konwencji, a następnie opracowane i wdrożone wybrane rekomendacje dotyczące realizacji tych postanowień. Projekt ma ogromne znaczenie dla podniesienia poziomu przestrzegania praw osób z niepełnosprawnościami w Polsce. Organizacje realizujące projekt od wielu lat są zaangażowane w kształtowanie sytuacji społeczno-prawnej osób z niepełnosprawnościami, uczestniczyły i uczestniczą ą w działaniach rzeczniczych promujących Konwencję, jej ratyfikację oraz konieczność pełnego wdrożenia. Projekt realizowany jest zgodnie z Metodologią prowadzenia monitoringu działań jednostek administracji pod kątem realizacji praw osób z niepełnosprawnościami zawierającą minimalne wymogi dla przeprowadzenia monitoringu, w tym projekt narzędzi do wykorzystania przez projektodawców przy jego prowadzeniu. Metodologia opracowana została na zlecenie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Zadania służące realizacji celu projektu to m.in.:
  1. objęcie 51 wybranych instytucji szczegółowym monitoringiem
  2. prowadzenie monitoringu zgodnie z opisanymi w Metodologii standardami i etapami realizowanych działań
  3. weryfikacja w okresie realizacji projektu w jakim stopniu i z jakim skutkiem rekomendacje zostały wdrożone przez każdą z monitorowanych instytucji
  4. uzyskanie przez każdą z monitorowanych instytucji informacji zwrotnej o jakości i efektach wdrażanych rekomendacji, co przełoży się na konkretną wiedzę, która zaowocuje długofalowym zaangażowaniem się instytucji monitorowanych w proces uwzględniania w swoich działaniach postanowień Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami.
W ramach projektu powołane zostały trzy Zespoły Monitoringowe, odpowiedzialne za przeprowadzenie monitoringu w wybranych instytucjach. Każdy Zespół Monitoringowy wspomagany jest przez ekspertów, odpowiedzialnych m.in. za wykonanie:
  • analizy danych zastanych w Instytucjach
  • audytów dostępności informacji
  • konsultacji społecznych przeprowadzonych z klientami Instytucji monitorowanych
  • badania tajemniczy klient odnoszącego się do różnych rodzajów niepełnosprawności.
W ramach projektu powstanie:
  • 51 raportów końcowych zawierających rekomendacje zmian w działaniach danej instytucji
  • 51 raportów weryfikujących stopień i jakość wdrożonych rekomendacji
  • 1 raport zbiorczy uwzględniający dane z raportów końcowych i weryfikacyjnych
Wartość projektu „Administracja centralna na rzecz Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami. Monitoring wdrażania”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 wynosi 2 631 832 zł. Informacje o Organizacjach realizujących projekt: Polski Związek Głuchych (PZG) to 70 lat tradycji i działań podej­mowanych na rzecz środowiska osób z uszkodzonym słuchem. Celem Związku jest zrzeszanie, rehabilitacja i aktywizacja osób głuchych i innych osób z uszkodzonym słuchem oraz ich integracja ze środowiskiem osób słyszących. Wspólne rozwiązywanie problemów oraz działania w kierunku wyrównywania szans rozwojowych, edukacyjnych, zawodowych i społecznych. Polski Związek Głuchych zrzesza ponad 24 tys. podopiecznych. PZG kieruje swoją działalność do osób w każdym wieku, oferując pomoc dzieciom  i ich rodzinom, młodzieży, osobom dorosłym i starszym. Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI), od 54. lat bierze aktywny udział w rzecznictwie praw osób z niepełnosprawnościami i kształtowaniu polityki publicznej w Polsce. PSONI nie tylko prowadzi szereg form wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin (m. in. ośrodki wczesnej interwencji, ośrodki rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawcze, warsztaty terapii zajęciowej, środowiskowe dom samopomocy, mieszkania wspomagane, zakłady aktywności zawodowej, wspieranie pracowników na otwartym rynku pracy - Centrum DZWONI), ale posiada także bogate doświadczenie badawcze dotyczące różnych dziedzin życia osób z niepełnosprawnością intelektualną. PSONI prowadzi działania monitoringowe, rzecznicze, konsultacyjne, społeczne, inicjujące i promujące zmiany legislacyjne, np. dotyczące ubezwłasnowolnienia, wspieranego podejmowania decyzji. Stowarzyszenie uczestniczyło w działaniach na rzecz ratyfikacji Konwencji, od lat jest reprezentowane w najważniejszych organach konsultacyjnych władzy publicznej: np. w Krajowej Radzie Konsultacyjnej; Zespole ds. rozwiązań systemowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami; Radzie Nadzorczej PFRON. Prowadzi rzecznictwo na poziomie lokalnym i regionalnym. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego (FIRR) od wielu lat prowadzi różnorodne działania, których nadrzędnym celem jest zapewnienie równych praw i podmiotowości osób z niepełnosprawnościami w Polsce. Fundacja wspiera szkoleniowo i doradczo osoby z niepełnosprawnościami w ich niezależnym życiu m.in.  poprzez zmianę prawa oraz reprezentowanie interesów środowiska osób z niepełnosprawnością na szczeblu rządowym czy samorządowym. Fundacja realizuje projekty z zakresu monitoringu stanowienia prawa, doradcze, asystenckie, wspiera aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnościami. Współpracuje z Parlamentem, urzędami centralnymi, samorządami, uczelniami i pracodawcami, a także z podmiotami zagranicznymi w ramach licznych projektów ponadnarodowych. Propaguje pełny udział osób z niepełnosprawnością w społeczeństwie, w tym edukację włączającą, promuje użycie najnowszych technologii oraz upowszechnia wiedzę o osobach z niepełnosprawnościami. FIRR prowadzi tematyczne: czasopismo i publikacje oraz portal i radio internetowe.   RAPORTY DO ŚCIĄGNIĘCIA: RAPORT ZBIORCZY Z MONITORINGU DZIAŁAŃ JEDNOSTEK ADMINISTRACJI CENTRALNEJ NA RZECZ WDRAŻANIA KONWENCJI ONZ O PRAWACH OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI - kliknij tutaj RAPORT Z MONITORINGU 51 URZĘDÓW, KTÓRE POWINNY PRZESTRZEGAĆ PRAW ZAPISANYCH W KONWENCJI ONZ O PRAWACH OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI (wersja łatwa do czytania i zrozumienia) - kliknij tutaj   Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną oświadcza, iż w ramach projektu pn. „Administracja centralna na rzecz Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami. Monitoring wdrażania” zrealizowanego w Ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego powstało 51 raportów końcowych dotyczących oceny funkcjonowania jednostek administracji rządowej. Ww. raporty są przetłumaczone na język migowy oraz opracowane w tekście łatwym do czytania. Ze względu na wielkość plików oraz bezpieczeństwo, ochronę procedur jak również możliwość wystąpienia w nich danych wrażliwych, raporty udostępniamy na wniosek osób/instytucji zainteresowanych. Aby otrzymać wgląd do raportu konkretnej instytucji, należy przesłać, na adres Lidera Projektu Polskiego Związku Głuchych biuro@pzg.org.pl, prośbę zawierającą nazwę instytucji wraz ze wskazaniem w jakim celu ma być udostępniony raport. Pełna lista instytucji objętych raportem i dodatkowe informacje znajdą Państwo pod adresem https://www.pzg.org.pl/raport-zbiorczy-z-monitoringu-urzedow-centralnych/ loga partnerów
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

01.09.2016r. - 31.05.2018

Dofinansowanie:

Wartość projektu wynosi 3 080 896,00 zł w tym dofinansowanie 2 988 46.12 zł.

Strona projektu:

http://www.innowacje.psoni.org.pl

Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych

Program projektu:

-

Opis projektu:

Projekt „Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych” realizuje Polskie Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. […]

Projekt „Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych” realizuje Polskie Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosi 3 080 896,00 zł w tym dofinansowanie 2 988 46.12 zł. Głównym celem projektu jest wykorzystanie 7 innowacyjnych pomysłów na rzecz poprawy skuteczności usług opiekuńczych dla osób niepełnosprawnych (ON) na terenie całego kraju w okresie od 01.09.2016r. do 31.05.2018 roku. W trakcie realizacji projektu operator prowadzić będzie następujące działania:
  • nabór potencjalnych grantobiorców poprzez otwarty konkurs,
  • udzielenie wsparcia merytorycznego w przygotowaniu innowacji społecznych do testowania,
  • udzielenie grantów w wysokości do 60 000 złotych 35 grantobiorcom, na pokrycie kosztów testowania innowacji społecznych,
  • wsparcie grantobiorców w testowaniu innowacji społecznych,
  • upowszechnienie siedmiu wybranych innowacji społecznych oraz włączenie tych innowacji społecznych do polityki i szerokiej praktyki.
 
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.07.2018 - 31.03.2019

Dofinansowanie:

-

Strona projektu:

-

Wiedza dla włączenia

Program projektu:

-

Opis projektu:

Od 01 lipca 2018 roku Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną realizuje projekt pt. „WIEDZA DLA WŁĄCZENIA”, współfinansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (umowa ZZB/000501/BF/D z 07.08.2018) […]

Od 01 lipca 2018 roku Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną realizuje projekt pt. „WIEDZA DLA WŁĄCZENIA”, współfinansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (umowa ZZB/000501/BF/D z 07.08.2018) oraz M.St. Warszawa (umowa CKS-WOP JHO/B/X/3/3/231/74/2018/NGO z 17.10.2018 r.) Projekt jest wieloletni; pierwszy okres finansowania dotyczy 01.07.2018 - 31.03.2019 r. Celem projektu jest przeciwdziałanie wykluczeniu osób z niepełnosprawnością intelektualną poprzez podniesienie świadomości społeczeństwa. Realizacja projektu pozwoli na dostarczanie informacji i wiedzy osobom z niepełnosprawnością intelektualną i ich otoczeniu. Celem projektu jest również promocja idei włączenia społecznego, równych praw a przede wszystkim równych szans dla wszystkich. Projekt obejmuje kontynuację opracowania, wydawania i dystrybucję kwartalnika „Społeczeństwo dla Wszystkich” (numerów:  1/2018, 2/2018 i 1/2019 po 3500 egz. każdego numeru), wydanie 5 broszur w tekście łatwym do czytania z serii „Biblioteka self-adwokata” (w nakładzie po 3000 egz.) oraz książki dla otoczenia osób z NI – materiałów z Sympozjum Naukowego 2018 pt. "Wczesna interwencja - wsparcie dziecka i rodziny"(w nakładzie 5000 egz.). Ukażą się także drugie wydania 2 broszur w tekście łatwym do czytania i zrozumienia, wydanych w 2014, których nakład został całkowicie wyczerpany a są poszukiwane (po 1000 egz.). Tytuły i harmonogram wydawania publikacji: Kwartalnik „Społeczeństwo dla Wszystkich”
  • Nr 1/2018 – wrzesień 2018
  • Nr 2/2018 –  grudzień 2018
  • Nr 1/2019 – marzec 2019
Broszury dla osób z niepełnosprawnością intelektualną z serii „Biblioteka self-adwokata”
  • „Moje zdrowie psychiczne"
  • „Moje prawa konsumenckie”
  • „Moja wiedza na temat pracy Policji”
Termin wydania: październik 2018.
  • „Moje prawo do obrony przed przemocą”,
  • ”Moje problemy z uzależnieniami”.
Termin wydania: luty 2019. Drugie wydania 2 broszur z serii „Biblioteka self-adwokata”:
  •  „Mój internet”,
  • „Moje bezpieczeństwo w internecie”.
Termin wydania: wrzesień 2018. Książka dla otoczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną: „Wczesna interwencja - wsparcie dziecka i rodziny". Termin wydania grudzień 2018. Wydawanie wyspecjalizowanego pisma oraz proponowanych publikacji zwartych spełnia jeden z priorytetów ratyfikowanej w 2012 roku przez Polskę Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami w zakresie upowszechniania idei równego dostępu do informacji dla wszystkich obywateli (art.21). Osoby z niepełnosprawnością intelektualną są zaangażowane w powstawanie publikacji poprzez samodzielne pisanie wybranych tekstów do kwartalnika, jak i konsultacje oraz recenzowanie opracowanych publikacji. Dzięki temu tworzone przez nas wydawnictwa włączają osoby z NI w działania. Współpraca i konsultacje z osobami z NI pozwalają na wdrażanie idei „Nic dla nas bez nas”, promowanej przez europejskie organizacje osób z niepełnosprawnościami, do których należy PSONI. logo M.St. Warszawylogo PFRON
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

01.04.2017 r. - 31.03.2019

Dofinansowanie:

-

Strona projektu:

-

Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II

Program projektu:

-

Opis projektu:

Projekt pn. „Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II” jest realizowany przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną na podstawie art. 36 ustawy z […]

Projekt pn. „Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II” jest realizowany przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną na podstawie art. 36 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (konkurs nr 1/2016 – Gotowi do pracy – włączenie osób niepełnosprawnych w rynek pracy). logo_pfron_smallProjekt jest w współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Celem projektu jest zatrudnienie osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy oraz wsparcie w utrzymaniu wysokiej motywacji i jakości wykonywanej pracy u osób już zatrudnionych poprzez wykorzystanie metody zatrudnienia wspomaganego, a także podniesienie kompetencji społecznych i zawodowych u wszystkich beneficjentów projektu. Projekt ma charakter ogólnopolski, realizowany jest na terenie 7 województw (mazowieckie, łódzkie, śląskie, pomorskie, podkarpackie, warmińsko-mazurskie, podlaskie). Projekt jest realizowany w terminie od 01.04.2017 r. do 31.03.2019 r., w dwóch okresach:
  • I okres finansowania projektu – 01.04.2017 – 31.03.2018
  • II okres finansowania – 01.04.2018 – 31.03.2019
Zapraszamy do udziału w projekcie osoby z niepełnosprawnościami o szczególnych trudnościach w znalezieniu i utrzymaniu pracy, które bez kompleksowego wsparcia w ramach zatrudnienia wspomaganego nie miałaby szans na podjęcie i utrzymanie zatrudnienia, a jednocześnie są w wieku produkcyjnym (18-64 lata), w tym szczególnie:
  • osoby z niepełnosprawnością intelektualną;
  • osoby z długotrwałą, chroniczną niepełnosprawnością o charakterze psychicznym;
  • osoby z całościowymi zaburzeniami rozwoju;
  • osoby ze sprzężeniami (w tym osoby z mózgowym porażeniem dziecięcym, osoby głuchoniewidome itd.),
które charakteryzują się niskim poziomem wykształcenia lub jego brakiem oraz brakiem doświadczenia zawodowego, co dodatkowo wpływa na ich niską konkurencyjność na rynku pracy. Beneficjentami ostatecznymi projektu będą osoby z niepełnosprawnościami w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, które są:
  • nieaktywne zawodowo, bezrobotne, poszukujące pracy niezatrudnione lub
  • zatrudnione z wykorzystaniem zatrudnienia wspomaganego, jeśli proces wspomagania tej osoby w miejscu pracy nie został zakończony.
Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Rekrutacji, biurze projektu lub w biurach Centrów DZWONI:
  • Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną – Biuro Projektu Głogowa 2 b, 02 – 639 Warszawa tel. /22/ 848 03 14; e-mail: zg@psouu.org.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Warszawie Kacza 21, 01-064 Warszawa tel. /22/ 620 30 31, e-mail: warszawa@centrumdzwoni.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Bytomiu Pl. Kościuszki 9/33 tel.726 136 335, e-mail: bytom@centrumdzwoni.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Zgierzu Al. Struga 13-21 lok. 208 tel. 726 136 348, e-mail: zgierz@centrumdzwoni.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Gdańsku Jagiellońska 11 tel. 726 136 347, e-mail: gdansk@centrumdzwoni.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Jarosławiu Wilsona 6a tel. 726 136 364, e-mail: jaroslaw@centrumdzwoni.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Ostródzie Grunwaldzka 19 A tel. 692 819 525 e-mail: ostroda@centrumdzwoni.pl
  • Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI II w Białymstoku Zamenhofa 8/1 tel. 535 681 218, e-mail: bialystok@centrumdzwoni.pl
Pliki do pobrania: Regulamin_rekrutacji_do projektu Formularz zgłoszeniowy
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

01.04.2017 - 31.03.2018

Dofinansowanie:

-

Strona projektu:

-

Ku samodzielności

Program projektu:

-

Opis projektu:

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną informuje, że od dnia 01.04.2017 do 31.03.2018 r. w Ośrodku Wczesnej Interwencji Zarządu Głównego PSONI kontynuowana będzie realizacja  projektu pod nazwą „Ku […]

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną informuje, że od dnia 01.04.2017 do 31.03.2018 r. w Ośrodku Wczesnej Interwencji Zarządu Głównego PSONI kontynuowana będzie realizacja  projektu pod nazwą „Ku samodzielności” współfinansowanego ze środków PFRON w ramach 24. konkursu na zadania zlecane organizacjom pozarządowym. Warunki rekrutacji do projektu: Ośrodek Wczesnej Interwencji jest w ciągłym funkcjonowaniu i Beneficjenci już z niego korzystają. Dzieci do projektu  zostały zrekrutowane  01.04.2016 spośród dzieci  znajdujących się pod opieką OWI. Rekrutacja odbyła się wg. następujących etapów:
  1. a) zebranie danych dotyczących dzieci z niepełnosprawnościami będących pod opieką OWI i posiadających orzeczenie o niepełnosprawności;
  2. b) wstępna diagnoza funkcjonalna i ocena BO z wykorzystaniem skal rozwojowych, celem wyłonienia dzieci, które nie opanowały stosownych do wieku umiejętności niezbędnych do osiągnięcia kompetencji społecznych i komunikacyjnych i w związku z tym zachodzi konieczność podjęcia odpowiedniej interwencji terapeutycznej;
  3. c) wywiad środowiskowy na temat potrzeb i możliwości rodziny do korzystania z form wsparcia zaproponowanych w projekcie, celem określenia gotowości BO do udziału w projekcie;
  4. d) posiedzenie interdyscyplinarnego zespołu w celu kwalifikacji BO do udziału w projekcie. W skład zespołu wchodzili specjaliści różnych dziedzin m.in.: pedagog, logopeda, rehabilitant.
Formy wsparcia realizowane w ramach projektu W ramach projektu udzielane będzie wsparcie w formie grupowych treningów umiejętności społecznych oraz indywidualnych treningów umiejętności, zgodnie z opracowanym dla każdego Beneficjenta Indywidualnym Planem Działania, z wykorzystaniem różnorodnych metod usprawniania i specjalistycznego sprzętu. Harmonogram poszczególnych działań w ramach projektu PFRON logo
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.08.2015-31.07.2017

Dofinansowanie:

Erasmus+

Strona projektu:

http://www.safelabs.eu

Safe Labs – bezpieczne laboratoria

Program projektu:

-

Opis projektu:

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną stają się coraz mniej wykluczone cyfrowo. Niemała zasługa w tym działań w ramach wszelkich projektów europejskich. Jednakże ten rozwój niesie ze sobą kilka nowych problemów – […]

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną stają się coraz mniej wykluczone cyfrowo. Niemała zasługa w tym działań w ramach wszelkich projektów europejskich. Jednakże ten rozwój niesie ze sobą kilka nowych problemów – problemów związanych z bezpieczeństwem. I nie chodzi tylko o bezpieczeństwo w internecie. Również pojawiają się problemy bezpiecznego korzystania ze sprzętu i oprogramowania w pracowniach komputerowych. Wsparcie potrzebne jest wszystkim – zarówno terapeutom prowadzącym pracownie jak i użytkownikom tychże. Na przeciw tym potrzebom wychodzi nowy projekt „Bezpieczna edukacja i surfowanie po internecie w pracowniach komputerowych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną” („Safe Education and Internet Surfing in Computer Labs for People with Intellectual Disability”) zwany krótko Safelabs. Projekt jest finansowany z programu Erasmus+, akcja KA2 – Edukacja Dorosłych, Partnerstwa Strategiczne. Projekt rozpoczął się jesienią 2015 roku. Z inicjatywą projektu wyszło Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (d. Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym). Wokół idei bezpiecznej pracy w pracowniach komputerowych czy multimedialnych zostało zbudowane partnerstwo. Pozostali partnerzy w projekcie to: Socialas Inovacijas Centrs z Łotwy, Spolecnost pro podporu lidi s mentalnim postizenim v Ceske Republice z Czech i Instituto Politecnico De Santarem z Portugalii. Największym, najbardziej pracochłonnym działaniem w projekcie będzie zbudowanie bazy danych z potencjalnymi problemami, jakie można napotkać w czasie zajęć w pracowniach – przy korzystaniu z aplikacji i internetu oraz sposoby ich rozwiązań. Proces tworzenia zasad do bazy danych będzie poprzedzony przeglądem dotychczasowego dorobku – artykułów w prasie specjalistycznej i w internecie, spotkaniami z terapeutami i trenerami prowadzącymi pracownie komputerowe i multimedialne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z samymi osobami z taką niepełnosprawnością. Kolejnym sposobem pozyskiwania wiedzy będzie dyskusja w mediach społecznościowych – na Facebooku i/lub Twitterze. Na stronach organizacji partnerskich opublikujemy serię pytań skierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz do terapeutów i trenerów. Pierwsze pytania powinny pojawić się nie później niż 11 stycznia 2016. Zapraszamy więc do udziału w dyskusji na fanpage'u Stowarzyszenia oraz na Twitterze. Chcielibyśmy dowiedzieć się, jakie są Wasze doświadczenia w używaniu komputerów i internetu w miejscu publicznym, jakim są pracownie komputerowe – czy kiedykolwiek spotkaliście się z cyber-przemocą, z phishingiem, uszkodzonym komputerem czy niedziałającymi aplikacjami oraz czy macie wypracowane jakieś sposoby unikania i rozwiązywania takich sytuacji. Cała zgromadzona wiedza zostanie przekształcona na reguły i umieszczona w ogólnodostępne bazie danych. Główny wysiłek w projekcie będzie skierowany na organizację i prowadzenie bezpiecznych pracowni. Tak więc kolejnym celem projektu jest stworzenie kompendium wiedzy dotyczącej bezpiecznych pracowni oraz udzielenie wsparcia osobom prowadzącym takie pracownie. W ramach projektu zostanie wprowadzony Certyfikat Bezpiecznej Pracowni. Przyznany certyfikat będzie gwarancją, że dane miejsce, gdzie pracują przy komputerach i w internecie osoby z niepełnosprawnością intelektualną jest miejscem bezpiecznym, spełniającym opracowane zasady. Zostanie opracowany zestaw wymagań wraz z opisami, jak je wypełnić i udostępniony w formie Podręcznika Certyfikacji wraz z przykładami dobrych praktyk i algorytmami ustawień i innych koniecznych procedur. W projekcie Safelabs, na podstawie powstałego Podręcznika Certyfikacji zostaną wyszkoleni Trenerzy, którzy będą mogli pomóc w zwiększeniu bezpieczeństwa pracowni komputerowych oraz w szkoleniach osób z niepełnosprawnością intelektualną z bezpiecznych zachowań w internecie i w pracowni. Program szkoleń, który partnerzy wspólne opracują zostanie udostępniony wszystkim zainteresowanym. Jednocześnie zostaną zorganizowane w krajach partnerskich seminaria upowszechniające rezultaty projektu, czyli bazę danych, podręcznik i ideę certyfikatów. W czasie seminariów zostaną także poprowadzone kursy dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Będą one prowadzone przez Głównych Trenerów oraz Trenerów Wspomagających, którymi będą osoby z niepełnosprawnością, wcześniej przeszkolone w tym zakresie. Cele i rezultaty projektu są skierowane do osób prowadzących pracownie komputerowe w Warsztatach Terapii Zajęciowej czy Centrach Dziennej Aktywności oraz nauczycieli szkół specjalnych. Z wielu z rezultatów projektu będą mogli też skorzystać uczestnicy – dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Mamy nadzieję, że projekt SafeLabs będzie dużą pomocą i wsparciem dla wszystkich tych osób.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

28.11.2013 - 29.11.2013

Dofinansowanie:

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Strona projektu:

http://www.psouu.org.pl/aktualno%C5%9Bci/xxxvii-sympozjum-naukowe

17. Sympozjum Naukowe

Program projektu:

-

Opis projektu:

Sympozjum odbyło się w ramach projektu „Wpływ ruchu rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną na rozwój nauki i życie społeczne”, współfinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Inspiracją do tematyki sympozjum […]

Sympozjum odbyło się w ramach projektu „Wpływ ruchu rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną na rozwój nauki i życie społeczne”, współfinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Inspiracją do tematyki sympozjum było 50-letnie doświadczenie ruchu rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce. Sympozjum odbyło się z udziałem przedstawicieli świata nauki i organizacji działających na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną z Polski, Francji, Włoch, Litwy i Stanów Zjednoczonych, którzy podzielili się wynikami swoich badań na temat wpływu ruchu rodziców na rozwój nauki i praktykę społeczną.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.08.2013-31.07.2015 r.

Dofinansowanie:

Grundtvig Long Life Learning

Strona projektu:

http://www.grundtvig.org.pl/category/kraje/wlk-brytania%20

BRAIN – Bridge.R@dio.Network Crossing Boundaries

Program projektu:

-

Opis projektu:

Projekt „BRAIN – Bridge.R@dio.Network Crossing Boundaries” był kontynuacją projektu Sounds&Voices. W tym poprzednim projekcie PSOUU było partnerem uczącym się. Tworzenie radia i audycji okazało się być bardzo interesującą ofertą terapeutów […]

Projekt "BRAIN – Bridge.R@dio.Network Crossing Boundaries" był kontynuacją projektu Sounds&Voices. W tym poprzednim projekcie PSOUU było partnerem uczącym się. Tworzenie radia i audycji okazało się być bardzo interesującą ofertą terapeutów dla osób z NI, a jednocześnie bardzo pomocną w edukacji, rozwoju i we włączaniu w życie społeczne. Tak więc kontynuacja była naturalną konsekwencją i potrzebą. Część partnerów to były instytucje znane z poprzedniego projektu, część została znaleziona przez stronę Grundtviga. Grupą docelową były dorosłe osoby ze specjalnymi potrzebami wykluczone z pełnego życia społecznego. W projekcie słuchaczami były dorosłe osoby z niepełnoprawnością intelektualną oraz osoby bezdomne. W Polsce w projekcie wzięły udział osoby z trzech WTZ z różnych rejonów Polski – z Warszawy, Bytomia i Świdnicy.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.08.2013-31.07.2015

Dofinansowanie:

Leonardo Da Vinci Long Life Learning

Strona projektu:

http://www.disfit.eu%20

FIT – Fascinating IT Tool for People with Intellectual Disability

Program projektu:

-

Opis projektu:

Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

16.07.2012-30.10.2012

Dofinansowanie:

Samorząd Województwa Mazowieckiego

Strona projektu:

http://www.psouu.org.pl/urzad-dostepny

Urząd Dostępny

Program projektu:

-

Opis projektu:

Kiedy Anna ukończyła 18 lat udała się do urzędu gminy, w której mieszka, aby wyrobić dowód osobisty. Przepełniała ją radość, że rozpoczyna oficjalnie dojrzałe życie i lęk, czy poradzi sobie […]

Kiedy Anna ukończyła 18 lat udała się do urzędu gminy, w której mieszka, aby wyrobić dowód osobisty. Przepełniała ją radość, że rozpoczyna oficjalnie dojrzałe życie i lęk, czy poradzi sobie sama z załatwieniem tej pierwszej, ważnej sprawy. Z urzędu wyszła zapłakana i załamana. Kiedy przyznała, że jest osobą niepełnosprawną intelektualnie i poprosiła o pomoc w wypełnianiu wniosku o wydanie dowodu, urzędnik odprawił ją słowami, aby... „przyszła z kimś dorosłym”. To właśnie dzięki historii Anny i wielu innych osób z niepełnosprawnością intelektualną, które napotkały na problemy w samodzielnej realizacji spraw w urzędzie miasta, gminy, dzielnicy, powstał pomysł na kampanię informacyjno – promocyjną pod nazwą: Urząd Dostępny dla Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Ideę kampanii Dostępny Urząd poparli pracownicy instytucji publicznych przyznając, że nie mają wiedzy na temat metod komunikacji i zasad zachowania się wobec obywateli z niepełnosprawnością intelektualną, stąd też - mniej lub bardziej delikatnie – proszą ich, aby przy załatwianiu spraw urzędowych towarzyszył im rodzic, opiekun, asystent pełniący rolę łącznika między urzędnikiem a petentem. Korzyści z kampanii Dostępny Urząd dostrzegł także Marszałek Województwa Mazowieckiego przyznając PSOUU środki finansowe na realizację tego zadania publicznego. W ramach kampanii odbędą się spotkania informacyjno – instruktażowe w formie WARSZATÓW dla przedstawicieli urzędów dzielnicowych Warszawy i gmin Powiatu Warszawskiego Zachodniego, MATERIAŁY i FILM INSTRUKTAŻOWY dla pracowników instytucji publicznych oraz BROSZURA w wersji easy-to-read (łatwej doczytania i rozumienia przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną) pt. „Przewodnik po urzędzie dostępnym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną”. Kampania jest realizowana przez SPECJALISTÓW pracujących na co dzień z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, fachowców w dziedzinach komunikacji społecznej i organizacji wydarzeń specjalnych, samych osób niepełnosprawnych intelektualnie, przy wsparciu merytorycznym urzędników mających codzienne kontakty z osobami niepełnosprawnymi. Urzędy dzielnicowe i gminne, które oddelegują swoich pracowników na warsztaty otrzymają przyznane przez Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym certyfikaty „Urzędu Dostępnego dla Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną”. Wszystkie materiały informacyjno – instruktażowe, które powstaną podczas kampanii zostaną przekazane urzędom gminnym w całym województwie mazowieckim, a także do urzędów miast, gmin w miejscowościach, w których działają Koła terenowe PSOUU oraz innym, polskim organizacjom pozarządowym realizującym zadania na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kampania zakończy się meetingiem prasowym w dniu 2 października 2012 r.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.08.2011-31.07.2013

Dofinansowanie:

Leonardo Da Vinci Long Life Learning

Strona projektu:

http://www.psouu.org.pl/projekt-spine%20

Spine – Special People in Need for e-World

Program projektu:

-

Opis projektu:

ZG PSONI otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „SPINe – Special People In Need for e-World” („Osoby niepełnosprawne potrzebują e-świata”) z programu Leonardo da Vinci. Program Leonardo da Vinci jest częścią […]

ZG PSONI otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „SPINe – Special People In Need for e-World” („Osoby niepełnosprawne potrzebują e-świata”) z programu Leonardo da Vinci. Program Leonardo da Vinci jest częścią programu edukacyjnego Unii Europejskiej "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme). Wspiera działania w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego. Program ma na celu promowanie mobilności pracowników na europejskim rynku pracy oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Jednym z celów jest opracowanie metodyki uczenia i rozwoju osób niepełnosprawnych intelektualnie i chorych psychicznie z wykorzystaniem portalu z bazą danych z zadaniami przygotowanymi przez specjalistów. Zadania te mogą być w formie: quizu (teksty i/lub obrazki), uzupełnianek tekstowych, układania obrazków w kolejności, animowanych filmów interaktywnych, innych opracowanych w czasie tworzenia projektu portalu. Niektóre zadania mogą być wzbogacone ścieżką dźwiękową. Zadania mogą ćwiczyć takie umiejętności jak: pisanie, liczenie, tworzenia ciągów logicznych, poznawania procedur (np. wysłanie listu na poczcie, etc). Drugim celem jest opracowanie metodyki uczenia i rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną i chorych psychicznie z wykorzystaniem cyfrowych filmów interaktywnych. Operatorem kamery będzie uczestnik projektu (osoba z niepełnosprawnością bądź z zaburzeniami psychicznymi). Część tematów filmów będzie określona przez koordynatora a część dowolna. Powstałe filmy będą publikowane w internecie za zgodą autorów.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.08.2011-31.07.2013

Dofinansowanie:

Grundtvig Long Life Learning

Strona projektu:

http://www.psouu.org.pl/projekt-sovo%20

Projekt SoVo

Program projektu:

-

Opis projektu:

Program dotyczył niezawodowej edukacji osób dorosłych i skierowany był do organizacji działających w obszarze szeroko rozumianej edukacji dorosłych. Akcja „Projekty partnerskie Grundtviga” miała charakter projektów realizowanych przez organizacje i nastawionych […]

Program dotyczył niezawodowej edukacji osób dorosłych i skierowany był do organizacji działających w obszarze szeroko rozumianej edukacji dorosłych. Akcja „Projekty partnerskie Grundtviga” miała charakter projektów realizowanych przez organizacje i nastawionych na aktywne zaangażowanie dorosłych słuchaczy, w tym w wyjazdy zagraniczne. Celem projektu było stworzenie radia internetowego, a więc stworzenie odpowiedniego portalu z możliwością tworzenia, nagrywania i emitowania audycji, a następnie regularna praca z utworzonym narzędziem. W trakcie projektu powstała też publikacja – podręcznik zbierający wykorzystywane techniki i metody terapeutyczne.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

01.01.2011- 31.12.2012

Dofinansowanie:

Europejski Fundusz Społeczny

Strona projektu:

http://www.odwaznidopracy.pl%20

Odważni do pracy!

Program projektu:

-

Opis projektu:

Celem ogólnym projektu pn. „Wsparcie osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym (w tym z zespołem Downa i/lub niepełnosprawnościami sprzężonymi) oraz głębokim stopniem upośledzenia umysłowego II” było zwiększenie […]

Celem ogólnym projektu pn. „Wsparcie osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym (w tym z zespołem Downa i/lub niepełnosprawnościami sprzężonymi) oraz głębokim stopniem upośledzenia umysłowego II” było zwiększenie udziału w życiu społecznym i zawodowym 700 osób z niepełnosprawnością intelektualną (280 kobiet, 420 mężczyzn) z zespołem Downa, niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz upośledzeniem w stopniu głębokim do 30 listopada 2012 roku.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

1.10.2014-30.09.2016

Dofinansowanie:

Europe for Citizens

Strona projektu:

http://www.safesurfing.eu

SafeSurfing

Program projektu:

-

Opis projektu:

SafeSurfing – osoby z niepełnosprawnością intelektualną szkolone z ochrony danych w internecie. Projekt Safe Surfing zakończył się z sukcesem we wrześniu 2016 roku. Jednym z rezultatów projektu jest pakiet materiałów […]

SafeSurfing – osoby z niepełnosprawnością intelektualną szkolone z ochrony danych w internecie. Projekt Safe Surfing zakończył się z sukcesem we wrześniu 2016 roku. Jednym z rezultatów projektu jest pakiet materiałów do prowadzenia kursów dotyczących bezpieczeństwa w internecie. Kurs składa się z pięciu modułów. W pakiecie każde modułu znajduje się:
  • prezentacja dla prowadzącego kurs;
  • pre-kurs
  • post-kurs
Publikujemy poniżej materiały do pobrania i wykorzystywania za zasadach licencji Creative Commons. Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe? Moduł 2 Niebezpieczeństwa internetu Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych? Moduł 4 Facebook i bezpieczeństwo w przeglądarce Moduł 5 Zasady pracy w internecie Certyfikat ukończenia kursu
flag_yellow_low-e1421082566668 Projekt SafeSurfing jest współfinansowany z programu Unii Europejskiej The Rights Equality and Citizenship
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

2013-2016

Dofinansowanie:

-

Strona projektu:

http://centrumdzwoni.pl

Centrum DZWONI

Program projektu:

-

Opis projektu:

Projekt „Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI” realizowany jest w ramach zadania publicznego „Kompleksowa aktywizacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną” finansowanego przez Państwowy […]

Projekt „Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie – Centrum DZWONI” realizowany jest w ramach zadania publicznego „Kompleksowa aktywizacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną” finansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Celem działań podejmowanych w ramach projektu jest zwiększenie udziału w życiu społecznym i zawodowym oraz wsparcie w utrzymaniu zatrudnienia przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Wsparciem w ramach projektu planujemy objąć co najmniej 300 osób zamieszkałych na terenach pięciu województw (śląskie, pomorskie, podkarpackie, łódzkie i mazowieckie).
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo

Okres realizacji:

2013-2016

Dofinansowanie:

PFRON

Strona projektu:

http://www.psouu.org.pl/prawo%20

Ogólnopolskie Centrum Porad

Program projektu:

-

Opis projektu:

Biuro Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w 2014 roku w ramach projektu „Ogólnopolskie Centrum Porad” stworzyło możliwość udzielania profesjonalnych, kompleksowych porad i wsparcia dla osób […]

Biuro Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w 2014 roku w ramach projektu „Ogólnopolskie Centrum Porad" stworzyło możliwość udzielania profesjonalnych, kompleksowych porad i wsparcia dla osób  z niepełnosprawnością intelektualną i ich najbliższego otoczenia. W skład zespołu udzielającego porad wchodzą: prawnik, psycholog, doradca zawodowy i specjalista ds. socjalno-bytowych. Niemal każdy rodzaj porady i wsparcia, będzie można uzyskać zarówno osobiście w siedzibie Centrum w Warszawie przy ulicy Głogowej 2b, jak również na odległość: telefonicznie, przez formularz na stronie www, pocztę elektroniczną i tradycyjną.
Zobacz mniej Zobacz więcej Strzałka w prawo
Strona 2 z 2Nowsze aktualności «12
Wróć do strony głównej Strzałka w prawo

Logo PSONI

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną


ul. Głogowa 2B, 02-639 Warszawa

T: 22 848 82 60

M: zg@psoni.org.pl

  • Kontakt
  • Zamówienia publiczne
  • Polityka prywatności

  • Misja
  • Władze stowarzyszenia
  • Zarząd Główny i Koła terenowe

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020 Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Developed by Recodeit.

Logo NIW Logo Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności ze środków Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich

Wykorzystujemy pliki cookie do zapisu informacji na temat języka, rozmiaru czcionki oraz schematu kolorystycznego wybranego przez użytkownika, na potrzeby automatycznej konfiguracji tych trybów przy odwiedzinach strony. Statystyki odwiedzin strony są agregowane przez Google Analytics.AkceptujęOdmawiam zapisu cookie przez strony trzeciePolityka prywatności