Koronawirus to wirus, który zaczął się w Chinach. Rozprzestrzenił się na wiele krajów w Europie i na całym świecie. Koronawirus jest również nazywany COVID-19. To jest naukowa nazwa wirusa. |
|
Osoby z koronawirusem mają:
Pamiętaj, że jeśli tak się czujesz to nie znaczy, że na pewno masz koronawirusa. |
|
Ale powinieneś zadzwonić do swojego lekarza lub do Sanepidu i powiedzieć jak się czujesz.Najbliższy Sanepid znajdziesz w internecie pod adresem: https://gis.gov.pl/mapa/ |
|
Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić żeby nie dostać koronawirusa.Na przykład:
|
|
Sytuacja w kraju szybko się zmienia. Słuchaj aktualnych ogłoszeń w radiu lub telewizji.
Wykonuj polecenia. Na przykład, nie spotykaj się z kilkoma osobami naraz. |
Tłumaczenie i opracowanie na podstawie tekstu Inclusion Europe:
PSONI Koło w Jarosławiu