Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną


Opis projektu Administracja centralna na rzecz Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami.

O projekcie
3 organizacje, które wspierają osoby z niepełnosprawnościami wspólnie realizują projekt.
logo projektu
Projekt ma tytuł Administracja centralna na rzecz Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami. Monitoring wdrażania.
Pieniądze na działania w projekcie pochodzą z Unii Europejskiej.

 

loga organizacjiOrganizacje, które realizują projekt to:

  • Polski Związek Głuchych, 
  • Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną,
  • Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

 

PZG logoPolski Związek Głuchych, w skrócie PZG, od wielu lat wspiera osoby głuche oraz osoby, które mają problem ze słuchem. Ze wsparcia PZG korzystają dzieci, młodzież, osoby dorosłe i starsze. PZG wspiera osoby w pracy, w nauce oraz w codziennym życiu.

 

 

 

pomocCelem organizacji jest takie wspieranie osób głuchych, aby mogły żyć razem z osobami pełnosprawnymi.
Ze wsparcia Polskiego Związku Głuchych na terenie całego kraju korzysta bardzo wiele osób.

 

 

 

PSONI logoPolskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, w skrócie PSONI, od wielu lat wspiera osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Pomaga osobom z niepełnosprawnością intelektualną korzystać ze swoich praw.

 

 

 

szuka pracyPSONI prowadzi placówki i projekty dla osób w różnym wieku. Są to przedszkola, placówki szkolne, warsztaty terapii zajęciowej, środowiskowe domy samopomocy i mieszkania wspomagane.
Pomaga osobom z niepełnosprawnością intelektualną znaleźć pracę.

 

 

FIRR logoFundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, w skrócie FIRR, dba o prawa osób z niepełnosprawnościami.
Współpracuje z różnymi urzędami, na przykład z ministerstwami.

 

 

kodeksyFundacja pomaga osobom z niepełnosprawnościami korzystać ze swoich praw.

 

 

 

 

integracja w szkoleFundacja wspiera osoby z niepełnosprawnościami w nauce, w pracy oraz w samodzielnym życiu.
Na przykład Fundacja dba o to, żeby dzieci z niepełnosprawnościami uczyły się razem z dziećmi pełnosprawnymi.

 

 

czyta gazetęFundacja w czasopiśmie Tyfloświat  informuje osoby z niepełnosprawnościami o udogodnieniach, z których mogą skorzystać.

 

 

 

 

komputer O Fundacji możesz przeczytać na stronie internetowej www.firr.org.pl  oraz na profilu Facebook (czytaj: fejsbuk)
https://pl-pl.facebook.com/FIRR.org
Fundacja prowadzi radio internetowe.

 

 

 

schpdy do urzęduPracownicy projektu przez 2 lata odwiedzą 51 ministerstw i innych urzędów.
Takie wizyty w urzędach nazywają się wizytami monitoringowymi.

 

 

 

 

13_konwencjaPodczas wizyt monitoringowych sprawdzą czy urzędy uwzględniają prawa osób z niepełnosprawnościami.
Prawa są zapisane w Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami. Konwencję w tekście łatwym znajdziesz na stronie:
https://psoni.org.pl/wp-content/uploads/2015/09/konwencja-pdf.pdf

 

 

tłum ludziOrganizacje chcą pomóc urzędom realizować zapisy Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami.
Pracownicy projektu napiszą w jaki sposób urzędy mogą być bardziej dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

 

 

 

schody i windaSprawdzą czy budynki urzędów są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Czy w budynkach są windy lub podjazdy dla osób poruszających się na wózkach.

 

 

 

16_gruszkaPracownicy projektu sprawdzą czy strony internetowe urzędów są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Na przykład dla osób niewidomych.
Dowiedzą się, czy w urzędach pracują osoby z niepełnosprawnościami.

 

 

 

 

rozmowy przy stolePracownicy projektu spotkają się z klientami urzędów.
Klientami urzędów mogą być osoby z niepełnosprawnościami. Pracownicy projektu przeprowadzą z nimi wywiad. Porozmawiają na temat usług urzędu, z których korzystają.

 

 

 

różne osoby z niepełnosprDo każdego urzędu pójdzie tajemniczy klient.
Tajemniczym klientem może być osoba z niepełnosprawnością. Oceni ona czy urząd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oceni też, w jaki sposób pracownicy urzędu obsługują osoby z niepełnosprawnościami.

 

 

 

tworzą raportPo wizytach w urzędach i po spotkaniach z klientami, pracownicy projektu przygotują dokument. Ten dokument nazywa się raportem.
W raporcie będą informacje co należy zrobić, aby usługi urzędów były dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

 

 

 

raportyPracownicy projektu zachęcą urzędy do wprowadzenia ułatwień dla osób z niepełnosprawnościami.
Ułatwienia będą opisane w raporcie.
W czasie projektu pracownicy projektu przygotują 51 raportów. Każdy urząd otrzyma swój raport.

Comments are closed.